Vad kul att du hittat till denna del av hemsidan! Vi kommer att hålla igång den under hela läsåret och kommer att uppdatera den dagligen så glöm inte att kika in lite då och då för att läsa om senaste nytt samt för att lära känna oss på SPUF, Schampoprodukter Ung Företagsamhet.
Vi är som sagt ett UF-företag som i grund och botten är en kurs på programmet Teknik-design på Sjödalsgymnasiet i Huddinge. Vi är fem medlemmar som går i samma klass (Tede09) och har god kontakt både på samt utanför skolan. Detta underlättar naturligtvis vårt arbete då vi enkelt kan nå varandra, bestämma möten samt disskutera om diverse saker. Vi har även väldigt roligt tillsammans och det är en vinnande faktor till framgångar för företaget.
För er som inte vet vad ett UF-företag är så är det kort sagt ett företag som skapas ur ett project av elever i årskurs 3 på gymnasiet genom kurser som TUF (Teknikutveckling och Företagande), Projektarbete mm. Man kan även efter läsårets slut välja att ha kvar företaget om man känner för det. Mer om vad det innebär att vara ett UF-företag kan du läsa under "om oss" fliken UF-Företag här.
Med det tackar jag för mig. Imorgon har vi på SPUF en spännande dag framför oss då vi ska bygga montern inför Huddinge-mässan samt fastställa samarbeten med de tre stockholmsklubbarna Djurgården, Hammarby och AIK.
/Jakob Danielsson, Webmaster
Vad kul att du hittat till denna del av hemsidan! Vi kommer att hålla igång den under hela läsåret och kommer att uppdatera den dagligen så glöm inte att kika in lite då och då för att läsa om senaste nytt samt för att lära känna oss på SPUF, Schampoprodukter Ung Företagsamhet.
Vi är som sagt ett UF-företag som i grund och botten är en kurs på programmet Teknik-design på Sjödalsgymnasiet i Huddinge. Vi är fem medlemmar som går i samma klass (Tede09) och har god kontakt både på samt utanför skolan. Detta underlättar naturligtvis vårt arbete då vi enkelt kan nå varandra, bestämma möten samt disskutera om diverse saker. Vi har även väldigt roligt tillsammans och det är en vinnande faktor till framgångar för företaget.
För er som inte vet vad ett UF-företag är så är det kort sagt ett företag som skapas ur ett project av elever i årskurs 3 på gymnasiet genom kurser som TUF (Teknikutveckling och Företagande), Projektarbete mm. Man kan även efter läsårets slut välja att ha kvar företaget om man känner för det. Mer om vad det innebär att vara ett UF-företag kan du läsa under "om oss" fliken UF-Företag här.
Med det tackar jag för mig. Imorgon har vi på SPUF en spännande dag framför oss då vi ska bygga montern inför Huddinge-mässan samt fastställa samarbeten med de tre stockholmsklubbarna Djurgården, Hammarby och AIK.
/Jakob Danielsson, Webmaster
Erik
Vad kul! Det har jag sett fram emot! Ni verkar vara ett toppen företag med ambitiösa arbetare! Mera sånt!

1